Porady techniczne

Czym charakteryzują się opony pneumatyczne radialne do wózków widłowych?

 

W wózkach widłowych można zastosować dwa rodzaje opon pneumatycznych: opony diagonalne lub opony radialne.

 

Opony radialne do wózków widłowych cechuje:

- wysoki bieżnik

- stalowe opasanie na czole opony

- kord stalowy

- bardzo dobra trakcja

 

Opony radialne pneumatyczne do wózków widłowych

Budowa opony radialnej do wózka widłowego, producent Continental, bieżnik RT20

 

 

Stosując opony radialne do wózków widłowych zyskujemy:

- duży komfort jazdy wózkiem widłowym, ze względu na zminimalizowanie drgań wózka

- długą żywotność opony, ze względu na wysoki bieżnik

- dużą odporność na przegrzanie

- pozytywny wpływ opony na  stan techniczny podzespołów wózka widłowego ( małe drganie nie niszczą zawieszenia wózka widłowego)

 

Kiedy nie można stosować opony radialnej do wózka widłowego?

- kiedy ściana boczna opony narażona jest na przebicia

- kiedy wymagana jest duża stabilność wózka widłowego, opony radialne do wózków widłowych charakteryzują się mniejszą stabilnością, niż opony diagonalne

- opon radialnych, nie można stosować do wózków wysokiego podnoszenia, ze względu na brak stabilności wózka widłowego pracującego na takich oponach

 

Opona radialna RT20 Continental do wózka widłowego.

Wysoki bieżnik w oponie radialnej do wózków widłowych ( Continental RT20 )

 

 

 

Opony radialne

pneumatyczne

do

wózków widłowych

Opony diagonalne

pneumatyczne

do

wózków widłowych

 

żywotność opony

 

+

 

odporność na przegrzanie

 

+

 

odporność bieżnika (czoła opony) na uszkodzenia

 

+

  - 

 

odporność ściany bocznej na uszkodzenia

 

-

 +

 

stabilność

 

 - 

 +

 

trakcja

 

 + 

 -

 

montaż do wózków widłowych wysokiego podnoszenia

 

 - 

+

 

wpływ opon radialnych na stan techniczny podzespołów wózka (zawiesznia)

 

 +

 - 

 

komfort jazdy operatora

 

 +

-

 

możliwość naprawy

 

 +

-

 

 

 

Opony radialne do wózka widłowego, montuje się najczęsciej z użyciem specjalnych wkładek, np TSR w przypadku marki opon Continental. Można też zamontować takie opony z użyciem standardowej dętki do opon pneumatycznych do widlaków.

W przypadku przebicia opony radialnej do wózka widłowego, istanieje możliwość jej naprawy ( kołkowania ). Ze wzgledu, że opona jest opasana kordem stalowym (a nie tekstylnym, jak w oponach diagonalnych) po przebiciu jest więc szansa, na jej uszczelnienie.

 

Komentarze

  • Tomasz (Endral)

    Opona radialna jest długo żywotna, mimo że się przebiła nie musieliśmy wymieniać na nową, dało się ją doprowadzić do porządku.

    09-04-2018 10:13:51

Dodaj komentarz

Ocena: 4.75/6 ( 4 głosy )